• Du måste vara inloggad för att se strömmande media eller boka produkter. Trailers är synliga för alla.

Extra lätt att läsa och Lätt att läsa: Läs en bok

Bli först med att recensera denna produkt

36 böcker fördelat på sex titlar med varierande svårighetsnivåer.
Det finns sex exemplar av varje titel.

Tillgänglighet: I lager

0,00 kr

Pris som konfigurerad: 0,00 kr

Produktbeskrivning

Detaljer

I samarbete med projektet "Ett modernt skolbibliotek" kan vi nu erbjuda denna låda.

Läsålder: 6-9 år
Författare: Anna Hansson, Åsa Öhnell, Carin Wirsén, Pär Sahlin, Helena Bross, Margareta Nordqvist

Lådan innehåller
36 böcker fördelat på sex titlar med varierande svårighetsnivåer.
Det finns sex exemplar av varje titel. 

Ebbe läser (Lix 5-6) provläs
När Ella frågar Ebbe om han kan läsa säger han ja, fast han inte kan. Vad ska han göra nu?

"Ebbe läser" är den första boken i serien om Ebbe. Böckerna är lättlästa (lix 5-6), skrivna med versaler och passar för barn mellan 6 och 9 år.

Anna Hansson har en bakgrund som lärare och är författare till ett stort antal barn- och ungdomsböcker. Hon skriver böcker som hon själv hade velat läsa som barn. Spännande,fantasifulla och roliga.

Abdi och bokhunden (Lix 12) provläs
I Abdi och bokhunden möter vi en kille som antagligen är rädd för hundar och hans rädsla avdramatiseras när han i lugn och ro får träffa en hund för sig själv, utan kompisarna vars förväntningar han inte klarar av.

Rädsla för hundar är något man måste ta på största allvar och respekt, vilket den här boken visar.

Ensamma hunden (lättläst)
Alma och Egon sitter i köket och spelar spel. De tittar ut. Nere på gatan ser de en man med sin hund vänta på bussen. Alma älskar hundar! I sin bok om hundar se hon att det är en drever. När de tittar ut igen är mannen borta, men hunden sitter kvar och fryser vid busshållplatsen. Alma och Egon rycker ut för att rädda den!

Alma längtar så efter en egen hund - hon vill ha den här hunden. Men på hundens halsband finns ett telefonnummer. De måste allt ringa den där farbrorn. Han svarar och blir förstås lycklig över att de tagit hand om hans kära Pelle. Men Almas känslor är blandade ... Hon säger med emfas: "Man ska vara snäll mot hundar. Det står i lagen!"

Farbrorn som kommer för att hämta Pelle är snäll. Och både Egon och Alma blir glada när han erbjuder dem att gå ut med Pelle så ofta de vill!

Carin Wirsén är suveränt bra på att skriva lättläst på rätt nivå för nybörjarläsarna. Som pedagog vet hon precis vad som går hem! Och hon kryddar sina vardagsberättelser med både humor och spänning!

Agaton och hjältarnas kamp (lättläst kapitelbok*) Provläs
Agaton är hjälte i landet Odalien, där drottning Bea styr. Ibland behöver hon Agatons hjälp. Drottningen vill inte att prins Filur ska vinna Hjältarnas kamp i år igen. Kan Agaton lyckas att ta hem segern istället?

*Lättläst kapitelbok som utmanar de läsare som är redo att ta sig an mer text.
Lärarhandledning och arbetsblad, PDF

Dinoleken (Extra lätt att läsa, kort text i versaler) Provläs
Fantasi och verklighet blir ett i lättläst succéserie
"Solgatan 1" är en serie mycket lättlästa böcker om kompisarna Axel och Omar som bor i samma hus. Varma och spännande berättelser med korta meningar och enkla ord i versaler. Charmig vardagsdramatik när den är som allra bäst! Perfekt för nybörjarläsaren.

Axel och Omar leker på fritids. De ligger i gräset och tittar på sina dinosaurier som betar. Så hör de plötsligt hur någon kommer klampande. Hjälp, det är en stor dinosaurie! De måste fly! Den stora kommer närmare och närmare. De vassa tänderna glimmar.
Men när nöden är som störst kommer hjälpen från ett helt oväntat håll ...

Hoppa Hasse (Extra lätt att läsa, kort text i versaler) Provläs
Kul och lätt läsning med versaler för de absoluta nybörjarläsarna. I serien får vi följa barnen Maja, Lasse, Pelle och Ella som bor på landet och tar hand om olika djur. Här ska de lära kaninen Hasse att hoppa över hinder.

Mer information

Mer information

Produkttyper Bok & Media
Artikelnummer B0109
Ämne Matematik, Psykologi och filosofi, Svenska, Teknik, Värdegrund
Målgrupp Grundskola F-3
Spellängd (minuter) 0
Talat språk Övriga språk
Textat språk Svenska
Leverantör Mediotek Sundsvall
Produktionsår 0
Produktionsland .
Tillgänglig från 22 dec 2016

Recensioner

Skriv din egen recension

Endast registrerade användare kan skriva recensioner. Vänligen, logga in eller registera dig